۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

اعتیاد به بالاترین: من یک «بالامعتاد» هستم

حدود یک سال است که به بالاترین معتاد شده‏ام... نمی‏دانم چرا هر بار که به بالاترین سر می‏زنم و یا وارد آن می‏شوم (Log in)، فکر می‏کنم که مانند معتادی هستم که مشغول تزریق است و یا پای بساط منقل و وافور نشسته است... تا قبل از عضویت در بالاترین و زمانی که فقط خواننده مطالب این وب سایت بودم، همیشه با خودم می‏گفتم: مگر بالاترین چه چیز خاصی دارد که ملت برای عضویت و فعالیت در آن، سر و دست می‏شکنند؟ از میزان علاقه و فعالیت بعضی از کاربران تعجب می‏کردم. تا اینکه تصمیم گرفتم خودم هم وارد این گود شوم. یک دعوت نامه‏ عضویت به دستم رسید و ثبت نام کردم. بعد از چند روز فعالیت تازه حساب کار دستم آمد و خودم هم گرفتار شدم! تبدیل به یکی از کاربرانی شدم که شاید میزان فعالیتم از نظر بعضی از دوستان، کاربران و خوانندگان به میزان زیادی افراطی است. شاید هم عادی باشد.

بارها غزل خداحافظی خوانده‏ام و حتی به میزان چند روز، یک هفته، دو هفته و تا یک ماه در بالاترین فعالیت نکرده‏ام. اما دوباره برگشته‏ام. البته بعضی از این وقفه‏ها و عدم حضورها جنبه شخصی و نه ترک «اعتیاد به بالاترین» داشته است.

بالاترین و جامعه بالاترینی به بخشی از زندگی من و زندگی اینترنتی من تبدیل شده است. میزان علاقه‏ای که به بالاترین دارم، به هیچ وجه قابل مقایسه با بقیه وب سایت‏ها، وبلاگ‏ها و امکانات دنیای وب و اینترنت نیست. یعنی اعتیاد به وب سایت‏هایی مانند فیس بوک و امثال آن را مدت‏ها است که کنار گذاشته‏ام. یا به این وب سایت‏ها سر نمی‏زنم و یا هر چند ماه یک بار آن هم فقط برای جلوگیری از حذف و پاک شدن خودکار حساب کاربری به دلیل عدم فعالیت در آن وب سایت. اما از قرار معلوم جنس بالاترین خیلی خوب و مرغوب است و غیرقابل ترک کردن! دلیل اصلی اعتیاد من به بالاترین، میزان و حجم بالای اطلاعات و اخباری است که در این وب سایت ارسال می‏شود. یعنی تشنه این جنبه بالاترین هستم. به خصوص اینکه این اطلاعات را کاربران بالاترین تهیه می‏کنند. یعنی اعم از تولید محتوا که کار وبلاگ نویسان و صاحب نظران است، کار ترجمه و یا پیدا کردن نوشته‏ها، مطالب، عکس‏ها، ویدیوها و سایر موارد. یک شبکه اجتماعی، یک وب سایت اشتراک گذاشتن محتوا و یک رسانه وب دو جذاب و دوست داشتنی.

شاید خیلی‏ از کاربران و خوانندگان بالاترین مانند من باشند. حالا نه شبیه من، بلکه از جنبه‏های دیگر. به هر حال شاید روزی از بالاترین بروم و یا میزان فعالیت خود را متعادل و محدود کنم. اما فعلاً و در حال حاضر همین بالامعتادی را عشق است. اسیرتم...